Jdi na obsah Jdi na menu
 


Personální audit

21. 5. 2014

Prostřednictvím personálního auditu je možné získat informace z těchto oblastí:

Fungování procesů v organizaci, např.:

 

  • Plnění strategie a vize

Plnění ekonomických a obchodních ukazatelů

Trendy v kvalitě

Plnění požadavků zákazníků

  • Funkčnost organizační struktury a vazeb, např.:

Efektivita organizační struktury

Aktuálnost vymezení rolí - činností, odpovědností a pravomocí

Chápání rolí zaměstnanci

  • Motivovanost a potenciál zaměstnanců, např.:

Motivace zaměstnanců

Odborná a profesní způsobilost a její reálné využívání

Možnosti dalšího rozvoje

Názory a postoje zaměstnanců

  • Firemní kultura


Klíčové kroky při provádění personálního auditu:

  1. Rozhodnutí  o provedení personálního auditu (buďto vlastními zdroji nebo pomocí externích specialistů) na základě vlastního rozhodnutí a dle skutečných potřeb
  2. Správně formulované zadání a cíle
  3. Určení rozsahu a hloubky personálního auditu
  4. Výběr vhodných technik a metodik pro přípravu auditu (dotazník, řízené rozhovory, sběr potřebných informací, analýzy atd.)
  5. Zabezpečit nespojování personálního auditu s konkrétními zaměstnanci a zaměřit se na systémový pohled
  6. Vytvoření podmínek a zajištění správného průběhu vlastního personálního auditu (objektivita, nestrannost, přístup, záznamy atd.)
  7. Komunikace dovnitř organizace
  8. Součinnost zaměstnanců
  9. Objektivní vyhodnocení zjištění v rámci personálního auditu
  10. Projednání výsledků personálního auditu a nastavení účinných opatření pro zlepšování